0
Burada,  Google Analytics'i daha iyi anlamanıza ve kullanmanıza yardımcı olacak bir Google Analytics Oluşturma Rehberi hazırladık  . Bu kılavuzu gözden geçirerek, bu kapsamlı web analitik aracından tam olarak yararlanabileceksiniz.
Google Analytics Oluşturma Rehberi



Google Analytics’te yeni bir kullanıcı olduğunuzu düşündüğümden, bu harika kullanışlı aracın temel yönlerini yeni başlayanların bakış açısından tanımladım. Burada, Google Analytics'in ne olduğunu, neden kullanmanız gerektiğini, nasıl kullanılacağını ve diğer önemli ayrıntıları da öğreneceksiniz.

Dolayısıyla, Google Analytics ile ilgili daha ayrıntılı bilgi arıyorsanız veya Google Analytics’in farklı bölümleri hakkında bilgi edinmek istiyorsanız veya Google Analytics’inizin raporlamasını iyileştirmek istiyorsanız, kendinizi doğru yerde olduğu için kendiniz için şanslı saymalısınız.
Öyleyse, Google Analytics'in size neler sunabileceğini görelim.

Google Analytics nedir?

Google Analytics, web sitesi trafiğini izlemek ve raporlamak için kullanılan ücretsiz bir web analizi hizmetidir.  Bu hizmeti kullanarak, web sitesi sahipleri web sitelerine ziyaretçiler hakkında detaylı istatistikler alabilir.

Bu hizmeti kullanarak alabileceğiniz önemli veriler arasında sayfa görüntüleme sayısı, site ziyaretleri, ziyaret başına sayfa sayısı, yeni ziyaretlerin yüzdesi, sitede geçirilen ortalama süre, hemen çıkma oranı vb. Bulunur.
Yukarıdaki istatistiklerin yanı sıra, Google Analytics, arama motoru, doğrudan ziyaretler, pazarlama kampanyaları ve web sitesi yönlendirmeleri gibi yönlendirme trafiğini de izler. Hizmet Kasım 2005'te Google tarafından başlatıldı.

Google Analytics'i Neden Kullanmalısınız?

Evet, sorunuzu tam olarak takdir ediyorum. Bu bölüm, Google Analytics Kurulumuna ilişkin bu Başlangıç ​​Kılavuzu'ndaki bu bölümü eklememi sağlayan nedendir. Bir web yöneticisi olarak, bu güçlü hizmetten tam olarak yararlanabilmeniz için Google Analytics'in farklı boyutlarını bilmeniz önemlidir.
Web analitiği, işinizi çevrimiçi dünyada büyütmek için kullanabileceğiniz bilgi ve istatistik sağladığından, e-ticaret girişimciliğinin kendisi için çok önemlidir.
Web Analytics olmadan, işletmenizin nereye gittiğini anlayamazsınız. Bu, pasif kaldığınız ve işletmenizin nasıl performans gösterdiği konusunda herhangi bir kontrolünüz olmadığı anlamına gelir. Hedefleri belirleyebilirsiniz, ancak iş kampanyalarınızda nasıl bir yol katettiğinizi analiz etmek için herhangi bir aracınız yoktur.
Google Analytics Hizmetinin kurtarmanıza geldiği yer burasıdır. Sadece web sitenizin trafiğini takip etmiyor, aynı zamanda genel iş stratejinizde değişiklik yapabileceğiniz fazladan bilgi sağlıyor. Kısacası, e-İşinizi yeniden yönlendirmenizi sağlar, böylece çevrimiçi dünyadaki tüm çabanızdan kazanç sağlayabilirsiniz. Ve bence, kesinlikle sizin için gerekli.

Google Analytics’i kullanarak yanıtlanabilecek pek çok sorudan bazıları. Aslında, çoğu web sitesi sahibi için en önemli olanları bunlar.

Bu gibi sorular içerir:
Web sitemi kaç kişi ziyaret ediyor?
Ziyaretçilerim nereden geliyor?
Web sitelerinden hangileri siteme trafik gönderiyor?
Mobil uyumlu bir web sitesine mi ihtiyacım var?
Pazarlama kampanyalarından hangileri web siteme en çok trafik iletiyor?
Web sitemin en popüler sayfaları nelerdir?
Kaç tane müşteri veya müşteri üretildi?
Ziyaretçilerim tarafından en çok hangi içerik beğendi?
Dönüştürücü ziyaretçilerim nereden geldi ve siteme gider?
Ve daha fazlası…

Google Analytics Hakkında Hızlı Sözlük

Google Analytics’in derinlemesine kapsama alanına girmeden önce, Google Analytics’te kullanılan önemli terimlerden bazılarına ait hızlı bir Sözlük. Bu, Google Analytics’i avantajınıza göre anlamanıza, anlamanıza ve kullanmanıza yardımcı olacaktır.

Boyutlar:  Bir boyut, farklı değerler alabilen bir nesnenin açıklayıcı bir niteliğidir. Google Analytics’te gördüğünüz boyut örneklerinden bazıları Tarayıcı, Çıkış Sayfası, Ekranlar, Oturum Süresi, vb.
Metrikler:  Bunlar, bir toplam veya bir oran biçiminde ölçülebilen boyutların bireysel unsurlarıdır. Örnekler Ekran Görünümleri, Ortalama Oturum Süresi, Sayfa veya Oturum vb. İçerir.
Oturumlar:  Bir kullanıcının web sitenize aktif olarak katılma süresidir.
Kullanıcılar:  Seçilen tarih aralığında en az bir seans yapmış kişilerdir. Hem yeni hem de geri dönen kullanıcıları içerir.
Sayfa Görüntüleme Sayısı: Görüntülenen  toplam sayfa sayısıdır.
Sayfalar / Oturum:  Bir ziyaretçinin sitenizde kaç sayfayı ziyaret ettiğini gösterir. Burada, tek bir sayfanın tekrarlanan görüşleri de sayılır.
Hemen Çıkma Oranı:  Ziyaretçilerin, tek sayfalık ziyaretten sonra sitenizden taşındığını gösterir.
Hedefler:  Kullanıcıların sitenizdeki belirli işlemleri tamamlama sayısını ölçer.
Dönüşümler:  Web sitenizde hedeflerin tamamlanma sayısıdır.
Edinme:  Kullanıcıları nasıl edinirsiniz.
Kampanyalar:  Kampanyalar ile, yönlendiren trafiğinizle ilgili daha fazla bilgi toplamak için herhangi bir URL'ye parametre ekleyebilirsiniz.
Davranış:  Bu veri seti içeriğinizi geliştirmenize yardımcı olur.

Web sitenizdeki Google Analytics Kurulumu için Adımlar

Sitenizdeki Google Analytics Kurulumu'ndan önce bir Google Analytics Hesabına ihtiyacınız olacak. Birincil Google Hesabınızı kullanabilir veya yeni bir tane oluşturmanız gerekir.

Hesabınızı ve mülkünüzü ayarlama:

Google Hesabınızı aldıktan sonra, Google Analytics’e gitmeniz ve ardından Oturum Açma Düğmesine tıklamanız gerekir. Daha sonra, web sitenizin izlenmesi için Google Analytics'inizi ayarlamak için yapmanız gereken üç adımı gösterir. Burada, Kayıt Düğmesini tıklamanız ve sitenizle ilgili bazı temel bilgileri doldurmanız gerekmektedir.
Google Analytics Kılavuzu

Google Analytics’in hesabınızı düzenlemek için hiyerarşileriyle birlikte geldiğini unutmayın. Aslında, bir Google Hesabı altında en fazla 100 Google Analytics Hesabına sahip olabilirsiniz. Dahası, tek bir Google Analytics Hesabı altında en fazla 50 site mülkü kurabilirsiniz. Ve ayrıca, bir web sitesi mülkü altında en fazla 25 görüntüye sahip olabilirsiniz.

Google Analytics ile hesaplarınızı veya mülklerinizi istediğiniz zaman ve zamanda yeniden adlandırabilirsiniz. Bu, Google Analytics’e Yeni Başlayanlar Kılavuzu olduğu için, bir web sitenizin olduğunu ve bir görünüme ihtiyaç duyduğunu varsayıyorum - varsayılan, tüm veri görünümü.

Devam edersek, Google Analytics’le bir sonraki şey, Google Analytics verilerinizin paylaşılabileceği yerleri yapılandırabilmenizdir.

İzleme Kodunun Kurulması

Bunun için İzleme Takip Düğmesine Tıklamanız gerekiyor. Kabul etmeniz gereken şartları ve koşulları listeleyen bir açılır pencere görünecektir. Bu yapıldıktan sonra, Google Analytics Kodunuzu alacaksınız.
Google Analytics Kılavuzu

Burada, web sitenizin her sayfasına kodu yüklemeniz gerektiğini unutmamak önemlidir. Bu büyük ölçüde sahip olduğunuz web sitesinin türüne bağlı olacaktır. Örneğin, HTML dosyalarıyla oluşturulmuş bir web siteniz varsa, izleme kodunu sayfalarınızın her birindeki etiketten önce eklemeniz gerekir.

Bu, bir metin düzenleyici program kullanarak ve daha sonra dosyayı bir FTP Programı aracılığıyla web sunucunuza yükleyerek yapılabilir.

Esasen, Google Analytics'in kurulumu, sizin tarafınızdan kullanılan temaya ve eklentilere de bağlı olarak değişir.

Hedeflerin Kurulması

İzleme kodunun yüklenmesi tamamlandığında, Google Analytics'te Hedefler ayarınızı yapılandırmak için devam edersiniz. Bu, Google Analytics’inizin en üstünde bulunan Yönetici Bağlantısı’nı tıklatarak yapılır. Bu, "Hedefler" i tıklamanız gereken Görünüm Sütunu'nu gösterecektir.

Bu, bazı işlemlerin tamamlandığında Google Analytics’in raporlamasını sağladığından önemlidir. Örneğin, web sitenizdeki bir iletişim formu aracılığıyla potansiyel müşteriler oluşturuyorsanız, iletişim bilgilerini gönderdikten sonra ziyaretçilerinize teşekkür ederiz.
Ardından, “Yeni Hedef” Düğmesine tıklayacaksınız.

Burada “Özel” seçeneğini seçmeniz ve “Sonraki Adım” Düğmesini tıklamanız gerekiyor. Ardından hedefinizi Hedef Tanımlama altında adlandırmanız ve Hedef'i seçmeniz gerekir. Bundan sonra “Sonraki Adım” Düğmesine tıklamanız gerekmektedir.

Daha ileriye doğru ilerlerken, Hedef Alanınızda Teşekkür Size sayfanızın URL'sini girmeniz ve açılır listeyi "Birlikte Başlıyor" u gösterecek şekilde değiştirmeniz gerekecektir.


Google Analytics Kılavuzu

Ardından, bu dönüşüm için değer anahtarını belirli bir dolar değerinde değiştirmeniz gerekir (Bu isteğe bağlıdır).

Şimdi kurulumu tamamlamak için “Hedef Oluştur” düğmesine tıklayın. Aslına bakarsanız, web sitenizde 20 kadar hedef yaratabilirsiniz.

Not: Bu, Google Analytics’e Yeni Başlayanlar Kılavuzu olduğundan, Google Analytics’te tüm dönüşüm izlemenin en kolayını açıkladım.

Site Araması Kurulumu

Site Arama'yı kurmak gerçekten çok kolay ve hızlıdır. Dahası, size değerli bilgiler sunması önemlidir. “Arama Kutusu” bulunan web siteleri için yapılır.
Bu, web sitenizde bir arama yapmanızı gerektirir. Ayrıca, sekmeyi açık tutmanız gerekir.

Şimdi, Google Analytics’inize erişin ve Yönetici Menüsüne gidin. Burada bir “Görünüm” Sütunu göreceksiniz. Bu sütunun altında Görünüm Ayarları'nı bulacaksınız. Üzerine tıklamanız gerekiyor. Ardından, “Site Ayarları” seçeneğini bulana kadar aşağı kaydırın. “On” a basın. Dahası; Arama sonuçlarınızın URL'sini arayın. Ardından sorgu parametresini girin ve Kaydet düğmesine tıklayın.


Google Analytics Kurulumu
Bu, Google Analytics’in web sitenizde yapılan aramaları izlemesini sağlayacaktır. Ziyaretçilerinizin belirli yayınlarda veya sayfalarda neleri aradığını bilmek sizin için önemlidir.

Google Analytics Verilerini Görüntüleme

Google Analytics web sitelerinizde ayarlandığında, veri almaya başlaması yaklaşık 24 saat sürer. Bu, web sitesi trafiğinizle ilgili ayrıntıları bilmek için bir fırsat sağlar. Google Analytics’e giriş yaptığınızda, Kitlenize Genel Bakış Raporunuzu göstereceksiniz. Bu, Google Analytics’te bulunan 50 Rapordan biridir. Bu raporlara erişebileceğiniz bir “Raporlama” bağlantısı var.

Standart rapor

Standart Rapor için, Üstte Ana Bağlantı'ya tıklayabilirsiniz. Standart Raporlar için, bu tarih aralığındaki verileri alabilmeniz için tarih aralığını değiştirme seçeneğiniz vardır. Ayrıca verilerinizi bir tarih aralığından diğerine göre karşılaştırmak için Karşılaştırma Kutusunu kontrol etme olanağına sahipsiniz.

Daha fazla bilgi almak için Google Analytics raporlarınızdaki çeşitli alanlarda gezinebilirsiniz. Örneğin, metriklerin üzerinde gezinmek, bu metriklerin her birine ilişkin ayrıntıları size söyleyecektir.

Metriklerin altında, ziyaretçilerinizin ilk on ülkesini, dilini, şehrini, tarayıcısını, işletim sistemini vb. Gösteren raporlar vardır. Ayrıntılar için ilk on bağlantıdan herhangi birine tıklayabilirsiniz.
Kısacası, analitiğinize ne kadar derin girerseniz, alacağınız en değerli bilgiler.

Kitle Raporları

Bu raporlar, ziyaretçileriniz hakkında bilgi verir. Örnekler, ziyaretçilerinizin web sitenizi ne sıklıkta ziyaret ettikleri, hangi teknolojiyi kullandıkları, nereden geldikleri ve daha pek çok şey hakkındaki raporları içerir.
Google Analytics

Satınalma Raporları

Bu raporlar, web sitenize gelen ziyaretçilerin nelerden geldiğini anlatır. Örneğin, belirli kaynaklara göre ayrılmış trafiği göreceksiniz (Tüm Trafik> Kaynak / Ortam).

Davranış Raporları

Bu raporlar, web sitenizdeki en üst sayfalar, web sitenizdeki en üst giriş sayfaları, web sitenizdeki en üst çıkış sayfaları vb. Gibi içeriğinizi belirtir.

Dönüşümler
Google Analytics ile web sitenizin kaç dönüşüm aldığını görebilirsiniz. Bunun için, Google Analytics’inizde Hedef belirlemeniz gerekir. Örneğin, Kitle> Coğrafi> Konum raporunda, Ankara'dan ziyaretçiler tarafından yapılan dönüşüm sayısını görebilirsiniz.

Yorum Gönder

 
Top