0

Bağlantınızı kampanya kampanya parametrelerinizle etiketleyin. Kaynak için utm_source = dynamic işlevini kullanın. 



Örneğin, sitenize bir basın bültenindeki bir bağlantı şu adrese gider:

UTM Parametreleri, Google Analytics, Hubspot, KISSmetrics, vb. Gibi analiz ve pazarlama yazılımları tarafından desteklenen standart parametrelerdir.

Bir URL'ye eklenebilecek toplam 5 UTM Parametresi var.
Onlar:
  1. utm_source
  2. utm_medium
  3. utm_term
  4. utm_content
  5. utm_campaign

Standart İzleme Parçacığı:

ga ('oluşturmak', 'UA-XXXXXXX-YY', 'auto');
ga ('gönder', 'sayfa görüntüleme');

Trafik kaynağı bilgilerini dahil etmek için değiştirin:

ga ('oluşturmak', 'UA-XXXXXXX-YY', 'auto');
ga ('set', {
 'campaignSource': kaynak,
 'campaignMedium': orta,
 'campaignName': kampanya ismi,
 'campaignContent': içerik
});
ga ('gönder', 'sayfa görüntüleme');
 
Ancak, URL'lerinizi tüm bu parametrelerle etiketlemek zorunlu değildir.
Tüm UTM parametrelerini içeren bir URL aşağıda gösterildiği gibi görünür:
https://www.sektorelseo.com/?utm_source=my-trafficsource&utm_medium=my-medium&utm_term=my-term&utm_content=my-content&utm_campaign=my-campaign

UTM KAYNAK
 
Gördüğünüz gibi, “?” Tam URL'nizi takip eder. Her bir UTM Parametresi, "&." İşareti ile ayrılır. UTM Parametrelerinin herhangi bir sırada bir URL'ye dahil edilebileceğine dikkat edilmelidir.

Yani, istediğiniz kadar çok UTM Parametresi kullanabilirsiniz. Bu UTM Parametrelerinin bir veya bir kombinasyonunu veya hatta tüm UTM Parametrelerini çok spesifik olarak kullanabilirsiniz.

1. Kaynak (utm_source)

Kaynak (utm_source) UTM Parametresi, sitenize ziyaretçi gönderen web sitesini veya uygulamayı tanımlamak için kullanılır.

Örneğin, Facebook'ta bir bağlantı gönderiyorsanız, kaynak “Facebook” olarak etiketlenmelidir. Twitter'daki reklam kampanyası için kaynak olarak “Twitter” ı kullanmalısınız.

2. Orta (utm_medium)

Orta (utm_medium) UTM Parametresi, bağlantınızı yerleştirdiğiniz pazarlama ortamını tanımlamak için kullanılır.

Örneğin, bağlantıyı Facebook veya Twitter gibi bir sosyal medya sitesine yerleştirdiyseniz, utm_medium = social kullanmalısınız.

Ortak orta etiketlerden bazıları şunlardır:
Afiş (banner reklamlar için kullanılır)
E-posta (e-posta bültenleri içinde bağlantılar yayınladığınızda)
Sosyal (sosyal medya sitelerine bağlantılar gönderdiğinizde)
Çevrimdışı (çevrimdışı tanıtım için kullanılır)
TBM (tıklama başı maliyet veya tıklama başına ödeme kampanyaları için)

3. Kampanya (utm_campaign)

Kampanya (utm_campaign) UTM Parametresi, neyi tanıtdığınızı ve hatta kampanyanızı tanıtmanın yolunu tanımlamanıza olanak tanır.

Örneğin, çevrimiçi mağazanız için Noel döneminde özel teklifleri tanıtıyorsanız Noel Teklifi gibi utm_campaign etiketini kullanabilirsiniz.

Ancak, Kampanya UTM Parametresini kullanırken dikkatli olmalısınız. İdeal olarak yalnızca kampanya bilgilerini içermelidir.

Örneğin, bu URL’ye Kampanya UTM Parametresi ile etiketleme hakkında bir göz atın:

https://www.sektorelseo.com/?utm_campaign=chirstmas-offer-email-newsletter-21per-off-20-dec-2018

URL’nizi UTM Parametresi ile etiketlemek için ideal bir yol değil:

Bunun yerine, URL aşağıdaki gibi etiketlenmelidir:

https://www.sektorelseo.com/?utm_source=store-customers&utm_medium=email&utm_content=21per-off-20-dec-2018&utm_campaign=chirstmas-offer

Yani, kampanya yeniden kullanılabilir bir terimdir.

Yukarıdaki durumda, kampanya parametresini

utm_campaign = utm_campaign = Noel Teklifi-2018 yerine Noel Teklifi.
Yıl ve tanıtım ayrıntılarını tanımlamak için diğer UTM etiketleri kullanılmalıdır.
Yıl boyunca Noel teklifinin performansını tek bir etiketle izlemenizi sağlayacaktır.

4. Dönem (utm_term)

Terim (utm_term) UTM Parametresi, ücretli bir AdWords kampanyası sırasında anahtar kelimelerinizi izlemek için kullanılır. Ayrıca, görüntülü reklam kampanyalarınızdaki farklı yönleri tanımlamak için bu UTM Parametresini de kullanabilirsiniz.

Dolayısıyla, reklam ağları kullanıyorsanız, anahtar kelimeleri temel alarak reklamları hedeflemek için her zaman terim etiketini kullanmalısınız. Google Analytics’in tüm anahtar kelime verilerini otomatik olarak yakalamasına yardımcı olur.

5. İçerik (utm_content)

İçerik (utm_content) UTM Parametresi, bir bağlantıyı tam olarak tanımlamak için kullanılır. Örneğin, bir A / B testi çalıştırmanız gerektiğinde utm_content parametresini kullanabilirsiniz.
Reklamınızın ayrıntılarını geçmeye yardımcı olur. Aynı URL'ye işaret eden bağlantılar arasında ayrım yapmak için de kullanılabilir.

Bu nedenle, UTM Parametreleri, içeriğinize ziyaretçi çekmede en etkili URL’leri bulmakta yardımcı olur.
Google'ın URL Oluşturucu'yu kullanarak, URL'lere sistematik olarak UTM Parametrelerini ekleyebilirsiniz.
Google Analytics Yardım Merkezi’nin içinde bir form olarak gelir. URL'leri UTM Parametreleriyle ayarlamak için formu doldurmanız gerekir.

Yorum Gönder

 
Top