0
Facebook Advertising yeni başlayanlar rehberi, Facebook Reklamlarına nasıl başlayacağınızı size öğretecek. Bir hesap oluşturmadan ilk kampanyanızı oluşturmaya kadar.

Ücretli Reklamcılık ile ilgileniyorsanız, Facebook, başlayabileceğiniz en iyi yerlerden biridir. Bir shoestring bütçesine başlayabilirsiniz; Öğrenme eğrisi, AdWords kadar değil! Mükemmel hedefleme yetenekleri sunduğundan bahsetmiyorum.

Facebook reklamı

İnsanların başlamadan önce sahip oldukları temel sorulardan biri -  Hangisini seçerim? Google AdWords veya Facebook?  Aslında ikisinde doğal bir fark var. Gördüğünüz gibi - AdWords'le, ne istediğinizi aktif olarak arayan kişileri seçersiniz. Doğal olarak, bu sayı, ürününüzün / hizmetinizin hitap edebileceği toplam kişi sayısının küçük bir bölümüdür.

Derinlere inemezseniz, yanal düşünün ve insanların yapacağı aramaları tanımlayın - hedefleyebileceğiniz çok az sayıda insanınız olacaktır. Dahası - herkes aynı şeyleri yapıyor olacağından - şiddetli bir rekabetiniz olacak!
Facebook reklamlarının farklı gereksinimleri vardır.

İdeal müşterinizin kim olduğunu biliyorsanız, başlayabilirsiniz!

 Herkesi hedeflemediğiniz sürece, Facebook ile başarılı olmak için çok fazla belirmelisiniz!

Ne Eğer bir bilinçli reklamverenseniz? Peki, bunu şu şekilde ifade edelim: AdWords, bir talep yerine getirme platformudur ve araç kitinize bir talep oluşturma reklam platformu eklemek istiyorsanız - Facebook yanıt olabilir.

Belirli Hedef Kitle

Facebook reklam-1
Herkese ulaşmaya çalışıyorsan, hiç kimseye ulaşmayacaksın . Bunun yerine, hedef kitlenizin kim olduğunu ve ne istediğini araştırıp bulmanız gerekir.

İnsanlar hedef kitlelerini tanımlamaları gerektiğinde donmaya eğilimlidirler. Tipik olarak FOMO (Kayıpların Korkusu) tarafından boğulurlar. Bu zihinsel bir engel.

İşte onunla başa çıkmak için basit bir ipucu:  İdeal bir Müşteri Profili oluşturun .
Görüyorsunuz - kendinizi sadece bir müşteri hayal etmeye zorluyorsunuz - son derece spesifik olmaya zorlanıyorsunuz . Bu yüzden ICP'ye ihtiyacınız var! Aşağıdaki konuşmayı kendiniz yapmayı deneyin:

Diyelim ki güzellik nişiniz:
En kolay soru - Erkekler veya kadınlar için mi?
Diyelim ki kadın ürünü.
Gezegendeki her kadın için gerçekten mi? Umarım değildir.
Sence evli mi, evlenmemiş mi?
Evli? Harika!
Çocukları var mı? Hayır, biraz daha genç.
40-gibi? YOK HAYIR!
O daha genç - 30-iyi gibi
Tamam, küçük kasaba, büyük şehir?
Şehir sanırım.
İdeal bir müşteri profili oluşturmak bu şekilde harika - bu konuda hiç düşünmeyen çoğu insandan daha fazla geldin!
Ancak, çabalarınızı turbo şarj edecek bir kısayol var.
E-Mail listeniz zaten varsa ve bu E-Mail listesine teklifleri  yükseltmişseniz, Facebook'taki ilk 10 müşterinizi arayın . Sizden daha önce satın aldıklarından - müşterilerinizin onlar gibi olmasını istersiniz.

Facebook Reklam-0

Tanım olarak, ideal müşterileriniz! Sadece bu değil, ortak ilgi alanlarını bulmaya çalışın. Bunlar hedefleyebileceğiniz ilgi alanları!

Başlıyor ve henüz müşteriniz yoksa, bir alternatif var! Rakibinizin hayran sayfasına gidin ve beğendiği kişilere bakın. Sonra ortak ilgi alanları bul!

Noah Kagan'ın da Appsumo için yaptığı şey buydu!
İşte size başlamanızı sağlayacak bir hedefleme seçenekleri listesi: Cinsiyet, Yaş, Ülkeler, ilgi alanları, dil, bağlantılar

Hedef nedir?

Facebook reklam-2

Akılda kalıcı bir hedef yoksa, yapıp yapmadığınızı nasıl anlayacaksınız?  Ama tabiki bunun hakkında düşündün değil mi? Pekala, düşünmeni istediğim başka bir şey var.

Amacın ne anlama geliyor?

Birçok insanın kaç tane sevdiğini gösterdiklerini görüyorsun. Yani Facebook sayfasında 100.000 beğeni gibi hedefleri var  . Bu gerçekten yardımcı olur mu?  Bunu düşün.

İdeal olarak,  hedefiniz doğrudan bir gelir numarası olmalıdır. $ Kar veya Gelir en iyi sayılardır .
Sayılarla ilgili değil

Biliyorum! Biliyorum!
Son nokta sizi bir numara seçmeniz için zorladı.

Ama bu sadece seçtiğin numaralarla ilgili değil. İnsanların tonu 50-100 dolar harcıyor ve “ facebook reklamları benim için çalışmıyor ” diyerek ellerini yıkayarak potansiyel bir altın madeni üzerinde oturuyorlardı . Ama, bir altın madeni mi yoksa bir siper mi olduğunu nereden biliyorsun?

Başlamakta ve henüz fikri / ürünü doğrulamıyorsanız - hedefleriniz bunu ilk önce yapmak olmalıdır! Onlar kapalı olmadıkça sayılar hakkında çok endişeli olmak istemezsiniz. Önemli olan, kitlenin bir kısmının satın alıp almadığını görmek . Tekrar tekrar etmeme izin ver:  İlk önce doğrula. Periyodu .
Bu durumda değilse ve fikrinizi / ürününüzü zaten doğrulamışsanız, aşağıdaki 2 şeyden birini yapmayın:

  1. Facebook'u reddet çünkü reklam sizin için iyi çalışmadı:  Yalnızca Google Adwords veya başka bir reklam ağıysa - bunu reddetmeden önce Facebook'u test edin! Daha önce tartıştığımız gibi, her pazarlama platformu aynı değildir ve bunun sizin için çalışıp çalışmadığını bilmek zorundasınız.
Ancak, platformlardan hiçbiri sizin için çalışmıyorsa, sorun platformun ötesinde olabilir. Ardından mesajlaşma ve ürün pazarınızın uygunluğunu düşünmeniz gerekir.

  2. Kampanya iyi performans göstermediği için Facebook'u reddetme:  Bu durumda, analiz / optimizasyona başlamanızı ve biraz daha zaman vermenizi rica ediyorum. Başarılı bir kampanya ve bir dud arasındaki fark olabilir. Bu satırlar boyunca düşünün:

a. Biraz farklı müşteri profili deneyebilir misin?
b. Hangi hedefleme seçenekleri tükenmiş değil? Başka bir şehir belki?
c. Mesajları değiştirebilir misin? Ve reklamların tasarımı?
d. Verilerinizde desenler görüyor musunuz? [Cumartesi sabahları dışarıda mı görünüyor yoksa sadece harcama yapıyor mu?] Düzeltilebilir mi?
e. Daha fazla kitap okuyabilir ve birkaç ileri strateji ve taktiğe ulaşabilir misiniz?

Yorum Gönder

 
Top